Πέμπτη, 9 Ιουνίου 2016

Αντιηλιακά, μύθοι και πραγματικότητα!

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το μαύρισμα είναι σημάδι καλής υγείας, αλλά στην πραγματικότητα, είναι δείκτης ότι το δέρμα έχει εκτεθεί σε υπερβολική υπεριώδη ακτινοβολία και έχει υποστεί ζημιά. Ακόμη και ένα ελαφρύ μαύρισμα δείχνει ότι το δέρμα προσπαθεί να προστατευθεί, αυξάνοντας την παραγωγή της μελανίνης.

Το μαύρισμα δεν σκουραίνει μόνο το δέρμα, αλλά έχει πολύ πιο σοβαρές συνέπειες. Τα κύτταρα στο επιφανειακό στρώμα του δέρματος παράγουν μια χρωστική ουσία που ονομάζεται μελανίνη, η οποία δίνει το χρώμα στο δέρμα και προστατεύει τα κύτταρα, απορροφώντας την υπεριώδη ακτινοβολία (UV). Όταν το δέρμα εκτίθεται στην υπεριώδη ακτινοβολία, η παραγωγή μελανίνης αυξάνεται και το δέρμα σκουραίνει (μαυρίζει). Η μελανίνη παρέχει ένα επίπεδο προστασίας από τον ήλιο, ισοδύναμο του αντηλιακού με δείκτη προστασίας 2.

Κάποιοι πιστεύουν ότι εφ’ όσον δεν καίγονται, το μαύρισμα είναι ασφαλές. Αλλά ακόμη και το μαύρισμα χωρίς έγκαυμα μπορεί να καταστρέψει τα κύτταρα του δέρματος, να προκαλέσει δερματική βλάβη, πρόωρη γήρανση και πιθανόν καρκίνο του δέρματος.


Πέμπτη, 12 Μαΐου 2016

Συμβουλές ενυδάτωσης

Οι ανάγκες του οργανισμού σε υγρά, εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες, όπως η ηλικία, το φύλο, το επίπεδο της φυσικής δραστηριότητας, η κατάσταση της υγείας, η θερμοκρασία του περιβάλλοντος καθώς και το επίπεδο της υγρασίας, το κλίμα, η ποσότητα της προσλαμβανόμενης ενέργειας – τροφής και η ενεργειακή δαπάνη.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η επαρκής συνολική ημερήσια πρόσληψη νερού από όλες τις πηγές, συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων και των ροφημάτων, είναι περίπου 2,5 λίτρα για τους ενήλικες άντρες και 2 λίτρα για τις ενήλικες γυναίκες, αν και ορισμένα άτομα μπορεί να χρειάζονται μεγαλύτερη ποσότητα. Όταν διψάμε, η κατανάλωση νερού πρέπει να είναι άμεση. 

Οι βασικές οδοί αποβολής του νερού από το σώμα είναι τα ούρα, το δέρμα, και σε μικρότερο βαθμό τα κόπρανα. Το αίσθημα της δίψας αναπτύσσεται όταν η απώλεια των υγρών του σώματος ξεπεράσει το 1% του σωματικού βάρους. Επίσης, το χρώμα των ούρων αποτελεί ένα χρήσιμο δείκτη για το επίπεδο υδάτωσης, αφού τα σκουρόχρωμα  ούρα, αποτελούν ένδειξη ανεπαρκούς ενυδάτωσης.