Συμβουλές ενυδάτωσης

Οι ανάγκες του οργανισμού σε υγρά, εξαρτώνται από διάφορους παράγοντες, όπως η ηλικία, το φύλο, το επίπεδο της φυσικής δραστηριότητας, η κατάσταση της υγείας, η θερμοκρασία του περιβάλλοντος καθώς και το επίπεδο της υγρασίας, το κλίμα, η ποσότητα της προσλαμβανόμενης ενέργειας – τροφής και η ενεργειακή δαπάνη.

Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η επαρκής συνολική ημερήσια πρόσληψη νερού από όλες τις πηγές, συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων και των ροφημάτων, είναι περίπου 2,5 λίτρα για τους ενήλικες άντρες και 2 λίτρα για τις ενήλικες γυναίκες, αν και ορισμένα άτομα μπορεί να χρειάζονται μεγαλύτερη ποσότητα. Όταν διψάμε, η κατανάλωση νερού πρέπει να είναι άμεση. 

Οι βασικές οδοί αποβολής του νερού από το σώμα είναι τα ούρα, το δέρμα, και σε μικρότερο βαθμό τα κόπρανα. Το αίσθημα της δίψας αναπτύσσεται όταν η απώλεια των υγρών του σώματος ξεπεράσει το 1% του σωματικού βάρους. Επίσης, το χρώμα των ούρων αποτελεί ένα χρήσιμο δείκτη για το επίπεδο υδάτωσης, αφού τα σκουρόχρωμα  ούρα, αποτελούν ένδειξη ανεπαρκούς ενυδάτωσης.


Μερικές συμβουλές για τη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού είναι οι παρακάτω:
  • Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα ποτήρι νερό.
  • Φροντίστε να πιείτε νερό πριν διψάσετε και συνεχίστε να πίνετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
  • Πίνετε νερό τόσο πριν την άσκηση όσο και μετά, αλλά και κατά την διάρκεια της για την αποφυγή αφυδάτωσης.
  • Ακολουθήστε ένα πρόγραμμα διατροφής πλούσιο σε φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά προϊόντα γιατί μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά στην ημερήσια πρόσληψη νερού. Το 80% των αναγκών μας καλύπτεται από πόσιμο νερό, αναψυκτικά, χυμούς, τσάι κ.ά. και το 20% από τρόφιμα.
Η ενυδάτωση του οργανισμού έχει ιδιαίτερη σημασία και για την υγεία του δέρματος. Η σωστή ενυδάτωση της επιδερμίδας είναι ένα θέμα που απασχολεί όλες τις γυναίκες ανεξαρτήτου ηλικίας. Η φροντίδα της επιδερμίδας του σώματος ξεκινά με την καλή ενυδάτωσή του.

Το σώμα θα πρέπει να ενυδατώνεται έπειτα από κάθε ντους και να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση σε γάμπες, χέρια και πλάτη που έχουν αυξημένες ανάγκες το καλοκαίρι. Για να είστε βέβαιοι πως θα ενυδατωθεί καλά το δέρμα σας, προτιμήστε προϊόντα που περιέχουν υδρόφιλα μόρια όπως η ουρία, το υαλουρονικό οξύ, και η πανθενόλη.
Όταν κάνουμε ντους χρησιμοποιούμε ήπια καθαριστικά ή ένα ενυδατικό αφρόλουτρο. Τα σκληρά σαπούνια πρέπει να τα απομακρύνουμε από το μπάνιο μας γιατί μπορεί να αφυδατώσουν το δέρμα και να δημιουργήσουν ερεθισμούς. Επιλέξτε αυτά που έχουν χαμηλό pH.

Επίσης, καλό είναι να αποφεύγουμε το καυτό νερό στο μπάνιο μας γιατί  προκαλεί αφυδάτωση στο δέρμα ενώ η σωστή απολέπιση της επιδερμίδας του σώματος με ένα ειδικό προϊόν για φύγουν τα νεκρά κύτταρα χωρίς όμως να ξηραίνεται το δέρμα είναι εξίσου σημαντική. Τέλος, ένα γαλάκτωμα σώματος που περιέχει πλούσια ενυδατικά στοιχεία χαρίζει απαλότητα στην αφυδατωμένη επιδερμίδα.

Για περισσότερες πληροφορίες και συμβουλές ενυδάτωσης απευθυνθείτε στο φαρμακοποιό σας, τον έμπιστο σύμβουλο για την υγεία σας!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αντιηλιακά, μύθοι και πραγματικότητα!